השקיות שכולם מכירים ולמה (זה עובד)

שקיות ממותגות הן שלטי החוצות הניידים והחינמיים של כל עסק שמוכר מוצרים פיזיים. אנחנו שומרים אותם בדרך כלל לשימושים שונים וחוזרים והם מתניידים איתנו ממקום למקום. כך ששקית פשוטה כביכול, היא בעצם פרסומת מהלכת לעסק על ידי הלקוחות עצמם, מלבד כלי הקיבול שהיא משמשת במקור. לכן יש חשיבות עצומה בעיצוב ובחירת שקית לעסק שלנו. בואו תראו איך העסקים הגדולים בארץ ובעולם עושים את זה כדי לחזק ולשמר את המותג שלהם.

מי לא מכיר את השקיות הכחולות והענקיות של איקאה? השקיות הורודות הנועזות של רמי לוי? השקיות הפשוטות החומות של ארומה או השקיות הנקיות והיוקרתיות של גוצ'י ושאנל? אנחנו חיים בעולם של מותגים

וכמעט כל אחד מאיתנו יזהה את המותג רק מלחלוף על פניו ברחוב. המוח שלנו עובד בתבניות וככזה, נבדיל בקלות בין מותג למותג ונזהה אותו מיד. כבר הוכח כי פרסום משפיע על התת מודע שלנו ומחבר אותנו למסרים חיוביים ורגשיים. ההשקעה הבטוחה והקלה ביותר בפרסום היא: שקיות מעוצבות לעסק, הלקוחות ממילא צריכים לקבל את המוצר בתוך אריזה, ושקית מעוצבת היא הפרסומת הטובה והזולה ביותר שיכולה להיות לבית עסק. לקוח שמסתובב עם שקית בקניון, בים או ברחוב משמש כפלטפורמה פרסומית מדרגה ראשונה וכשהשקית מעוצבת בצורה נכונה היא תהיה זכירה ותמשוך לקוחות חדשים לעסק. 

חשוב לזכור כי המיתוג הוא הסיפור והרגש שאנחנו רוצים להעביר בלי להעמיס. לעיתים זה יהיה רק הלוגו של החברה שמופיע במרכז השקית, לעיתים אלו יהיו הצבעים ולעיתים השם בלבד ישייך את השקית למותג ולמסר. הדימוי האסוציאטיבי הוא שעובד של המוח שלנו ולכן יש להשתמש בשטח הפרסומי הבלעדי ששקית מספקת לנו בתבונה. רוב החברות הגדולות בעולם הבינו את זה, אז בואו נצלול לכמה מהמובילות ונראה איך הם הצליחו להנגיש את השקיות לקהל היעד שלהן.

שקיות רב פעמיות – Bag for life

נכון, השם הלועזי קצת מפוצץ מדי, בכל זאת יש בלאי וככל הנראה לא נבלה כל חיינו עם אותה שקית רב פעמית, ככל שתהיה. אבל הרעיון הוא שקית שתשרת את הלקוח למגוון צרכים ותחזיק מעמד לאורך זמן. השקיות הללו צברו תאוצה בשנים האחרונות בעיקר בגלל המודעות ההולכת וגוברת לשמירה על איכות הסביבה והפחתת הזיהום הסביבתי. 

איקאה למשל בחרו בשק גדול, סיבי ועמיד שיצליח לאחסן בתוכו מספר רב של מוצרים. שק חלק בצבע כחול עז, כאשר רק על הידיות מוזכר שם החברה בצבע צהוב. העיצוב הוא מינימלי, כך שגם ממרחק רב נוכל לזהות שמדובר בשק של איקאה ללא כל בעיה. אם קניתם באיקאה, כנראה שהשתמשתם בשק שלהם בהדמנויות שונות ומגוונות.

https://www.pinterest.com/pin/82331499631236258/

רמי לוי, כמו רשתות שיווק אחרות, השכיל לנצל את חוק העשר אגורות לשקית ניילון, וייצר שקיות רב פעמיות המשמשות את לקוחותיו גם מחוץ לרשת הסופרמרקטים שלו. גם במקרה הזה, הצבע הוא עז ובולט. למרות שמופיע כיתוב שחור של שם הרשת, מספיק הצבע בלבד כדי להבין ישר שמדובר בשקית של רמי לוי.

עוד דוגמא תוצרת הארץ היא רשת גולדה שחדרה בסערה לשוק ומיתגה את השקיות שלה בצבעי זהב, כסף וארד בוהקים שבמרכזן מככב השם והסלוגן של הרשת. 

שקיות קרטון למותגי יוקרה

שקיות קרטון הפכו פופולריות מאוד בשנים האחרונות. הן משדרות יוקרה ואיכות וניתן לעשות בהן שימוש חוזר בשל עמידותן. גם הן תורמות לשמירת הסביבה ומבחינת עלויות, זול יותר להדפיס עליהן. בהרבה מקרים שקית עשויה מקרטון מוכרת את המוצר אפילו יותר מהמוצר עצמו ובאופן לא מפתיע, שקיות קרטון אשר מעוצבות בצורה פרקטית מעלות את ערך המוצר בעיני הלקוח עצמו ובעיני לקוחות פוטנציאליים נוספים. 

גוצ'י ושאנל, ידעו להעביר את העושר שבמוצרים שלהם דרך הפשטות והאיכות של שקיות הקרטון שלהם. שקית קרטון לבנה עם מסגרת שחורה, ידיות שחורות ושם המותג באמצע השקית בצבע שחור.  

המראה המינימליסטי של השקיות נראה כמעט זהה אמנם, אבל במערב יודעים להבחין בינהם ולזהות אותם כמותגי יוקרה, על אף השינויים המזעריים בעיצובים. 

https://www.pinterest.com/pin/3870349669541923/

קסטרו בארץ השתמשו גם הם בשני צבעים, אדום ולבן, וגם הם "הסתפקו" בניקיון של השקית- אדומה עם כיתוב שם החברה בלבן בשפה האנגלית. עם זאת, כולם מזהים שמדובר בקסטרו גם מבלי לדעת לקרוא אנגלית וגם ממרחק.

אפל ונייק לעומת זאת הלכו על "הלוגו הוא המסר" והסתפקו בסימן ההיכר שלהם בלבד, ללא סלוגן וללא כיתוב ועובדתית, זה עובד להם מצוין.

https://www.pinterest.com/pin/1127166612962724963/

https://www.pinterest.com/pin/866731890760422113/
זה לא מתחיל ונגמר בצבעים ובלוגו בלבד. הנה חברה שלקחה את זה למקום אחר לגמרי: מותג האופנה האמריקאי, היוקרתי והוותיק Abercrombie and Fitch  מאופיין בצילומי דוגמנים בשחור לבן, ובהם דוגמנים המוצגים באופן מיני, שיטת שיווק שהוכחה כשיטת שיווק יעילה ביותר. כך גם שקית הקרטון שלהם שעל גביה משתרע גופו החטוב של גבר כלשהו, ללא פניו ובצידי השקית שם החברה. כל נפש בארצות הברית מקשרת מיד בין אותו גוף שרירי נטול פנים  לחברה עצמה, ממש כמו הלוגו של אפל לדוגמא.

https://www.pinterest.com/pin/430586414345540332/

ריבוי שקיות בעיצוב אדפטיבי – שקיות נייר בגדלים שונים

סט שקיות בגדלים שונים בהתאמה לכל סוגי המוצרים בעסק, עיצוב שעובר סוגים וגדלים שונים של שקיות, אך שומר על אותה שפה עיצובית. השימוש כאן הוא בעיקר בעסקי המזון והתכשיטים, אבל לא רק. הצורך הוא לארוז אוכל תוך שמירה מיטבית על החום, על איטום נזילות ובכלל, שמירת המזון עד ההגעה ליעדו. נראה את הרבה במאפיות, בתי קפה ועוד. בדרך כלל שקיות נייר בגדלים שונים לעיטוף מוצר.ים בודד.ים, שקיות ניילון שישמרו על איטום מאכלים נוזליים ארוזים אשר עלולים לדלוף, שקיות משולבות אלומיניום ונייר לשמירת החום, שקיות נייר גדולות עם ידיות שיכילו את כל ההזמנה וכולי.

בטיפאני, מותג התכשיטים המפורסם מארצות הברית, השכילו להשתמש בריבוי השקיות/ אריזות בצורה פרקטית שמדברת באותה שפה עם המיתוג שלהם. מגוון אריזות בגדלים שונים העונות על כל צורך (אריזות מתנה, אריזות השומרות על התכשיט וכולי) ועשויות חומרים איכותיים. כל אישה אמריקאית תדע להתלהב כשתראה שקית או אריזה בצבע טוקיז עם כיתוב קטן של שם הרשת באמצע. 

https://www.pinterest.com/pin/309622543143957835/

בארץ יש לנו את ארומה ורולדין, בית קפה וקונדיטוריה, שלקחו את ריבוי השקיות למקום ולצורך שלהם. לכל צורך ישנה שקית וכולן מדברות כמובן באותה שפה כך שאזרחי ישראל ידעו היטב שמדובר בארומה או רולדין בכל תצורת שקית או אריזה, על אף שהן עוברות מיתוג מחדש כל כמה שנים. תמונות כאן

ולסיום סיומת – שקיות הניילון או בשמן המקצועי: שקיות גופייה

למרות המגמה הירוקה שצוברת תאוצה, הניילון עדיין איתנו ולא נראה שהוא הולך להיעלם. לשקיות הניילון כמה יתרונות: העלויות שלהן נמוכות ביחס לשקיות ואריזות מחומרים אחרים, הן עמידות בפני נוזלים והן הנפוצות ביותר, בעיקר בקרב סופרים, מכולות, ירקנים, עסקי אוכל מהיר ועוד. השימוש בשקיות גופייה הוא ברמה הפרקטית יותר ולרוב, ישמש את הקונים לאיסוף מוצרים בנקודות הקנייה. יש חשיבות גם במיתוג השקיות הללו על מנת להעניק תחושת שייכות לחנות או לבית העסק.

שקית ניילון יין ביער

אז אחרי כל הסקירה המפורטת שעברנו, הגענו לשלב הסיכומים, ואם נצטרך לסכם את המאמר במילה אחת, זו ללא ספק תהיה המילה: מינימליזם! אך מכיוון שאנחנו לא מוגבלים למילה אחת, נרחיב קצת.

מה שעובד למותגים הגדולים ביותר במיתוג השקיות הוא שמירה על חזרתיות, עיצוביות ובעיקר, כאמור, מינימליזם. כולם, ללא יוצא מן הכלל, שומרים על קו עיצובי עדין, בין אם זה צבע השקית, הלוגו או שם החברה, ללא הסחות דעת מיותרות. העיצוב הפשוט והמינימליסטי נצרב היטב בתודעת הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים ונטמע טוב יותר. אז אם אתם עסק חדש, לכו על בטוח.

בין השקיות שלנו …

שקיות גופייה אור פק - יין בעיר

שקיות גופיה

שקיות גופייה אור פק - Lets Go

שקיות נייר

שקיות גופייה אור פק - Blue Nun

שקיות דליה

שקיות גופייה אור פק - Hava Zingboim

שקיות דפי

שקיות גופייה אור פק

שקיות שילוח בדואר

אייקון שקית נייר

התאמת מוצרים

ביכולתנו לענות על הצרכים שלך ולהתאים את המוצר הדרוש לך, עפ"י הצורך
אייקון כוכבים

מקצועיות

אור-פק 22 מורכב מצוות מקצועי בעל ניסיון עשיר בתחום כך שתוצר הסופי מורכב ממקסימום איכות ומקצועיות
אייקון כוכב

איכות המוצרים

ביכולתנו לענות על הצרכים שלך ולהתאים את המוצר הדרוש לך, עפ"י הצורך
אייקון איש

איכות השירות

בזכות הניסיון, המקצועיות והידע בתחום אנו בחברת אור-פק 22 מייצרים לכם איכות בהתאם לצרכים של העסק שלכם
בין לקוחותינו
לוגו hava zingboim
לוגו Hilton
לוגו 4CHEF
לוגו יין בעיר
לוגו עוגות דה לה פה
לוגו דרך היין

שקיות ממותגות? מתחייבים לאיכות גבוהה במחיר
הטוב ביותר

להצעת מחיר התקשרו  050-8005370  או השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם בהקדם !

סוג שקית